نگاهی گذرا به لیست کامیون های موفق سال 2022 در بازار آلمان، چهره پرهیجان ترین مارکت کامیون دنیا را به نمایش می گذارد. یکی از زیباتر و انبوهی از مزایای رقابتی.
نویسنده: عماد احمد یوسفی
مدل کشنده های شرکت کننده:
قبل از پرداختن به کشنده های کلاس مسافت طولانی با 11 مدل، باید اشاره داشته باشیم در این نظر سنجی که توسط یکی از مجلات کامیونی به انجام رسیده شاهد حضور 23 مدل کامیون برقی، 19 مدل کامیون توزیع و 13 مدل شاسی کمپرسی و بدون در نظر گرفتن کامیون های سبک وزن 6 تن به پایین، تعداد آنها به 65 مدل می رسد که اکثراً دارای جوایزی از ETMAwards Best Truck هستند .
مان:
اولین مدل موفق در بازار کامیون های کشنده مسافت طولانی آلمان شامل نسخه جدیدMAN TGX 18.640 است با چهره مدرن و به روز شده که یکی از زیباترین ساخته های این سازنده مونیخی در تاریخ به شمار
می رود. گونه های 330 اسبی تا 500 اسب بخار MAN نیز فروش موفقی دارند. در نظر سنجی انجام شده توسط این مجله کامیون آلمانی، این کشنده با کسب بیشترین آرا به عنوان محبوب ترین مدل مسافت طولانی بازار کامیون آلمان در سال جدید انتخاب شده است.
مرسدس بنز اکتروس:
کشنده محبوب بعدی یک ستاره واقعی از اشتوتگارت از سری شناخته شده MB Actros 1863 از نسل پنجم است که رکوردی برای شکستن باقی نگذاشته و همچنان یکی از پرفروش ترین کشنده های بازار آلمان محسوب می شود.
اسکانیا:
سلطان جاده ها، اسکانیا S 770 در این بازار حضور دارد و سومین برند و مدل محبوب بازار آلمان به شماره می رود، شاید صرفاً جهت خودنمایی در بین رقبای قدر و قدیمی اش وارد خاک آلمان شده اما رتبه اول محبوب ترین کشنده وارداتی را نیز از آن خود دارد. گونه های R و G نیز از 280 اسب بخار و ظرفیت 18 تا 44 تن در این بازار از سوی اسکانیا عرضه می شوند.
ولوو:
ولوو، دیگر سازنده سوئدی با کامیون های پرقدرتش از 420 اسب بخار حضور موفقی در این بازار داشته و برجسته ترین مدل این سازنده شامل سری جدید و نسل چهارم FH با 750 اسب بخار قدرت است. ولوو در این نظرسنجی پس از اسکانیا در رتبه دوم محبوب ترین کامیون های وارداتی قرار گرفت.
داف:
داف XF 530 رتبه سوم کامیون های وارداتی را به خود اختصاص داده است که باید منظر جولان جدید و سری XG در این بازار باشیم؛ آیا داف XG موفق به شکست ولوو FH خواهد شد؟
از سایر کشنده های موفق و محبوب می توان به مدل های WAY 570 -Iveco ، Max -Ford F ، Renault T high 520 و DAF CF530 اشاره داشت .
در کلاس کامیون های توزیع سنگین از 18 تن به بالا، بیشترین آرا را مدل TGS 330-510از آن خود کرد؛ این نشان از محبوبیت برند MAN در بین رانندگان و علاقمندان آلمانی دارد، برندی قدیمی، کمی محافظه کار، با استایل قوی و استوار.
کمپانی مان آلمان با مشارکت در پروژه 5/8 میلیون یورویی Bvarian Fleet باید تا سال 2024 میلادی در پنج مشتری اهل باواریا موفق به اثبات کارایی و عملکرد مثبت کامیون های سوخت هیدروژن و الکتریکی خود شود . توسعه راه حل های جامع این برنامه را تحت عنواان eMobility پیش می برد، یک مرکز فنی در سایت نورنبرگ که اولین باتری خودروهای الکتریکی MAN در آنجا به تولید رسید.
اگر کمپانی مان در این پروژه موفق شود قرارداد 200 دستگاه کامیون الکتریکی سنگین را از وزارت امور اقتصادی باواریا برای سال 2024 به دست می آورد.
در همین نظر سنجی، رتبه اول در دسته کامیون های برقی نیز به مدلTGM e با کسب 31 درصد آرا رسید. این نظر سنجی در مجموع آینده روشنی را برای کامیون سازی MAN در بازار و دنیای کامیون آلمان به تصویر کشیده است .
be omide inke sherkate MAN bishtar dar Iran morede Tavajoh vaghe shavad. ye ki az dalayel morede tavajoh boodan MAN dar Alman Karaee bala dar kenar estehlak kamtar dar ghias ba digar berand haye Bazar ast. in Ba sharayete feli Iran besiar mitavanad gereh gosha bashad.
آقای مهندس شیخی عزیز
ضمن تشکر از اینکه نظر خود را اعلام کردید
مشکلی که در این خصوص وجود دارد عدم تمایل خود شرکت MAN است. بنده سال ها پیش پیگیر این موضوع شدم و با این شرکت ارتباط گرفتم و عدم توجه به این کامیون ها در بازار ایران را مطرح کردم اما ظاهرا با وجود اینکه از پتانسیل های بازار ایران مطلع بودند هیچ علاقه ای به رقابت در این مارکت نداشتند.